بخشدار مركزي مهريز:

بيشتر ورزشكاران صاحب‌نام مهريزي ساكن روستاها هستند

یزدفردا: بخشدار مركزي مهريز گفت: در حال حاضر بيشتر ورزشكاران صاحب‌نام مهريزي كه در عرصه‌هاي مختلف كشوري و بين‌المللي خوش درخشيده‌اند، ساكن روستاهاي اين شهرستان هستند.

سيدمحمد رستگاري امروز در گفتگو با خبرنگاریزدفردااظهار داشت: شهرستان مهريز داراي پنج دهستان و 46 روستاست كه از لحاظ جمعيتي نيمي از جمعيت شهرستان مهريز را تشكيل مي‌دهد اما از لحاظ امكانات ورزشي به نسبت خود در جايگاه مناسبي نسبت به شهر مهريز قرار ندارد.
بخشدار مركزي مهريز افزود: به‌رغم تلاش‌هاي مستمر و زيادي كه از سوي دولت‌مردان دولت نهم در جهت آباداني روستاها و رساندن آنها به جايگاه واقعي آنها صورت گرفته، جوانان روستايي همچنان از كمبود مكان‌هاي ورزشي در روستاهاي خود اظهار نارضايتي مي‌كنند.
رستگاري يادآور شد: به همت دولت نهم براي رفع تبعيض در زمينه ورزش در روستاها و شهرها گام‌هاي مثبتي برداشته شده است اما در بخش عمراني ورزشي همچنان كمبودها وجود دارد و جوانان ورزشكار روستايي با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو هستند.
وي ادامه داد: وجود استعدادهاي بالقوه در جوانان روستايي شهرستان مهريز زبانزد خاص و عام است و مسئولان استاني بر اين امر اذعان دارند كه اگر امكانات مناسبي در اختيار روستاييان شهرستان مهريز قرار گيرد، آنها توانايي آن را دارند كه با كسب افتخار در تمامي عرصه‌هاي فرهنگي و هنري و ورزشي نام يزد و مهريز را در كل كشور مطرح كنند.
بخشدار مركزي مهريز بيان داشت: استعدادهاي بالقوه‌اي در روستاهاي شهرستان بالفعل شده‌اند كه نمونه بارز آن در ورزش دوچرخه‌سواري است و برادران سيدرضايي پرچمدار آن در كشور و استان هستند.
وي عنوان كرد: اين در حاليست كه ما در روستاهاي پر جمعيت شهرستان از حداقل امكانات ورزشي محروم هستيم و حتي در بيشتر مواقع براي برنامه‌ريزي ورزش روستاها، اعتباري در نظر گرفته نمي‌شود.
وي همچنين با اشاره به ورزش بانوان در روستاها خاطرنشان كرد: امكانات محدود، نبود حصار اطراف محل‌هاي ورزشي بانوان و ... از مهم‌ترين مشكلات بانوان ورزشكار روستايي است كه مسئولان بايد بر خود وظيفه بدانند و آگاه باشند ورزش مخصوص جوانان و بانوان شهرنشين نيست و جوانان روستايي نيز حقي را براي خود قائل هستند.
بخشدار مركزي مهريز تاكيد كرد: مسئولان مربوطه بايد براي امر ورزش در روستاها اعتباري اختصاص دهند و فرهنگ ورزش را در بين جوانان روستايي پرورش دهند.
وي اظهار داشت: هم‌اكنون بيشتر ورزشكاران صاحب‌نام شهرستان مهريز كه توانسته‌اند مقام‌هاي جهاني و كشوري به دست آورند، ساكن روستاهاي شهرستان مهريز هستند و اين امر نشان دهنده آن است كه بايد به استعدادهاي نهفته ورزشكاران روستايي اهميت داده شود.
شهرستان مهريز با جمعيت 45 هزار نفري در 45 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است.
جوانان اين شهرستان طي ماه‌هاي اخير در رشته‌هاي ورزشي مختلف نظير دوچرخه‌سواري و كاراته توانسته‌اند به مقام‌هاي برتر كشور و بين‌المللي دست يابند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا